9 عامل تاثیرگذار بر قیمت ساندویچ پانل

در این مقاله قصد داریم قیمت ساندویچ پانل را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. یک سری از عوامل وجود دارند که بر قیمت ساندویچ پانل موثر هستند. در این مبحث این عوامل را نام برده و هر یک را توضیح می دهیم. قبل از آن

به چند نکته کلی در مورد ساندویج پانل اشاره می کنیم. امروزه ساندویچ پانل یکی از مصالح بسیار پرکاربرد در ساخت انواع ساختمان ها ‌به حساب می آید. کاربرد ساندویچ پانل در پوشاندن سقف و دیوارهای ساختمان ها ‌است. به همین دلیل ساندویچ پانل ها ‌به دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تقسیم بندی می شوند. هریک از آنها از لحاظ قیمتی با یکدیگر متفاوت هستند. به منظور ساخت ساندویچ پانل نیز از مواد اولیه مختلفی مانند آلومینیوم و کاغذ کرافت و ورق گالوانیزه و غیره استفاده می شود.

قیمت ساندویچ پانل ارزان و کاملا به صرفه برای تمامی افراد است. با توجه به تورومی که مواد اولیه ساندویچ پانل ها وجود دارد اما شما باید توجه داشته باشید که این سازه که جایگزین مصالح ساختمانی است، حتی در صورت گران شدن کانکس هم ارزان است. تمامی قیمت های سایت کنکسه هر روزه بروز می شود و شما می توانید  قیمت ها را در مقاله ساندویچ پانل مشاهده فرمایید.

عوامل موثر بر قیمت ساندویج پانل

قیمت ساندویچ پانل هم مانند بقیه مصالح ساختمانی روز به روز در حال تغییر کردن و بهتر بگوییم در حال افزایش است. پس اگر قصد خرید ساندوج پانل را دارید باید قیمت روزانه آن را چک کنید و به هیچ عنوان نباید به قیمت های ثبت شده در سایتهای اینترنتی که به روزرسانی نشده است، توجه کنید. قیمت ساندویچ پانل به صورت متر مربع محاسبه می شود و در واقع قیمت یک متر مربع ساندویچ پانل از روی پارامترهای مختلفی محاسبه می شود و نمی توانیم قیمت دقیقی برای آن ذکر کنیم. عوامل موثر بر قیمت ساندویج پانل عبارت هستند از:

 

1.    نوع ساندویج پانل

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، ساندویچ پانل ها به دو صورت سقفی و دیواری ساخته می شوند که طبیعتاً از لحاظ قیمتی با همدیگر متفاوت می باشند. اولین عامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل را می توان نوع آن دانست. معمولاً ساندویچ پانل های سقفی قیمت بیشتری نسبت به ساندویچ پانل های دیواری دارند. چرا که ساندویچ پانل های سقفی دارای گام های زیاد و متنوعی می باشند. در واقع در ساندویچ پانل سقفی از نوع پروفیل های بهتری استفاده می شود و ورق گالوانیزه مرغوب در آن مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل این امر هم این است که ساندویچ پانل سقفی باید مقاومت زیاد تری نسبت به ساندویچ پانل دیواری داشته باشد و بتواند وزن و فشار بسیار بیشتری را تحمل کند. همه مواردی که ذکر کردیم نشان دهنده این هستند که ساندویچ پانل های سقفی باید قیمت بالاتری نسبت به ساندویچ پانل دیواری داشته باشند.

 

2.    تاثیر جنس ورق استفاده شده

قیمت ساندویچ پانل

ورقی که در قسمت رویی ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می گیرد می تواند از جنس های مختلفی مانند آلومینیوم و آلو زینک و گالوانیزه باشد. بدیهی است که استفاده از هر یک از آن ها ‌موجب می شود که قیمت ساندویچ پانل تولید شده متفاوت باشد. البته بعضی از تولید کنندگان ساندویچ پانل، برای این که هزینه نهایی تولید را پایین بیاورند. از ورق کاغذ فویل دار ضد آب هم در ساخت ساندویچ پانل استفاده می کنند.

 

3.    ضخامت ورق های استفاده شده در ساخت ساندویچ پانل

هر چقدر که ضخامت ورق های استفاده شده در ساخت ساندویچ پانل بیشتر باشد، قیمت نهایی آن هم بیشتر خواهد بود. در واقع ضخامت بیشتر ورقه ها، مقاومت بیشتر ساندویج پانل را به دنبال خواهد داشت. معمولاً تولید کنندگان ساندویج پانل، ورق زیر موجود در آن را نازک تر از ورق رویی آن انتخاب می کنند.

 

4.    تاثیر نوع عایق استفاده شده

تاثیر نوع عایق استفاده شده

معمولاً از دو نوع عایق پلی استایرن و پلی اورتان در ساخت ساندویچ پانل استفاده می کنند.  عایق پلی اورتان، کیفیت بسیار بهتری نسبت به عایق پلی استایرن دارد.  در واقع هم از لحاظ عایق بودن و هم از لحاظ مقاومت در برابر آتش سوزی، عایق پلی اورتان بهتر از عایق پلی استایرن است ولی بسیاری از تولید کنندگان به دلیل قیمت پایین تر عایقی پلی استایرن از این نوع عایق در ساخت ساندویچ پانل استفاده می کنند.

 

5.    تاثیر رنگ ورق های استفاده شده

رنگ ورق هایی که برای ساخت ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می گیرند هم در قیمت آن تاثیر گذار هستند. معمولاً از ورق های سفید رنگ در قسمت زیر ساندویج پانل استفاده می کنند ولی در قسمت سقف ساندویچ پانل بیشتر از ورق هایی به رنگ قرمز و نارنجی و آبی استفاده می شود.

 

6.    کیفیت تزریق فوم ساندویچ پانل

ساندویچ پانل استاندارد، ساندویچ پانلی است که در میان ورق های آن، فوم به صورت یکنواخت و استاندارد تزریق شده باشد. در صورتی که به این صورت در ساندویچ پانل، فوم تزریق شده باشد، قیمت نهایی آن بالاتر از ساندویچ پانل هایی خواهد بود که تزریق فوم به خوبی در آنها صورت نگرفته است. در صورتی که در هنگام تزریق فوم در میان ورق های گالوانیزه ساندویچ پانل، هوا نفوذ کرده باشد، کیفیت ساندویج پانل تولید شده پایین خواهد بود. چرا که  پس از گذشت مدت زمان نه چندان زیادی، آسیب دیدگی و فرورفتگی در این نوع ساندویج پانل ها ‌به وجود خواهد آمد.

 

7.    میزان ضخامت عایق های استفاده شده در ساخت ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل

هرچقدر که عایق ضخیم تری در ساخت ساندویچ پانل مورد استفاده قرار گرفته باشد، ساندویچ پانل تولید شده هم در برابر سرما و هم در مقابل گرما، مقاومت بهتری خواهد داشت و در واقع عایق بهتری خواهد بود. پس میزان ضخامت عایق در قیمت نهایی ساندویچ پانل موثر است.

بیشتر بخوانید : کانکس ویلایی

8.    تاثیر گارانتی و خدمات پس از فروش

بعضی از شرکت های بزرگ و معتبر سازنده ساندویچ پانل وجود دارند که محصولات خود را گارانتی می کند. بدیهی است که ساندویچ پانلی که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش رایگان باشد قیمت بالاتری نسبت به ساندویچ پانل های بدون گارانتی خواهد داشت. به هر حال ساندویچ پانل احتمال دارد که بعد از گذشت مدت زمان نه چندان طولانی با پوسیدگی و خوردگی مواجه شود. بنابراین گارانتی و خدمات پس از فروش می تواند آپشن بسیار مناسبی برای آن باشد و خریداران ساندویچ پانل با اطمینان خاطر بیشتری این محصول را خریداری کنند.

9.    ارزش ریال در برابر دلار و تاثیر آن

قیمت ساندویچ پانل

همه عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل را بررسی کردیم ولی عاملی که از همه عوامل بالا، موثرتر است را هنوز ذکر نکرده ایم. تورم موجود در جامعه و ارزش ریال یعنی واحد پول ملی جمهوری اسلامی ایران از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل می ‌باشد. می ‌دانید که در چند دهه گذشته و خصوصاً در چند سال گذشته، تحریم‌ های وسیعی علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است و  این تحریم ها در کنار سوء مدیریت ها ‌باعث شده اند که قیمت انواع کالاها از جمله قیمت انواع مصالح ساختمانی و به خصوص قیمت ساندویچ پانل با افزایش عجیب و غریبی مواجه شود.

قیمت ساندویچ پانل از یک سال به سال دیگر افزایش وحشتناکی پیدا می کند. بنابراین اگر قصد خرید ساندویچ پانل را دارید باید به این نکته دقت کنید که مسائل سیاسی و  ارزش ریال در برابر دلار بر روی این کالا هم تاثیرگذار خواهند بود.  بدیهی است که فروشندگان  حاضر نخواهند بود وقتی که قیمت دلار دو برابر می ‌شود، ساندویچ پانل موجود در انبار خود را با همان قیمت قبلی بفروشند.

بیشتر بخوانید : کانکس ویلایی

به صرفه بودن خرید ساندویج پانل گران قیمت در بلند مدت

با توجه به اینکه ساندویچ پانل جزء مصالح ساختمانی به شمار می رود، کیفیت پایین آن می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. بنابراین به هیچ عنوان در خرید ساندویچ پانل، خساست به خرج ندهید و محصول باکیفیتی را خریداری کنید. کاملاً بدیهی است که ساندویچ پانل با کیفیت، قیمت بیشتری نسبت به ساندویچ پانل بی کیفیت خواهد داشت؛ ولی شما با خرید ساندویچ پانل های باکیفیت از لحاظ اقتصادی هم ضرر نخواهید کرد. چرا که پس از گذشت مدت زمان نه چندان زیادی مجبور نخواهید شد که ساندویچ پانل های قبلی را تعویض کرده و ساندویچ پانل های جدید خریداری کنید. بنابراین اگر در بلند مدت هم حساب کنیم باید بگوییم که خرید ساندویچ پانل با کیفیت با قیمت بالاتر نسبت به خرید ساندویچ پانل با کیفیت پایین و قیمت پایین تر، بهینه تر خواهد بود.

 

راهنمای خرید ساندویج پانل

قیمت ساندویچ پانل

در هنگام خرید ساندویچ پانل باید به یک سری از نکات توجه کنید که در ادامه به آن ها ‌اشاره کرده ایم:

  1. اولا در در هنگام خرید ساندویچ پانل به این نکته دقت کنید که تولید کننده ساندویچ پانل، چه کارخانه ای است. متاسفانه بسیاری از کارخانه هایی که اقدام به تولید ساندویچ پانل می کنند، معتبر نیستند و ساندویچ پانل بی کیفیت و درجه دوم را به جای ساندویچ پانل درجه اول و با کیفیت به شما می فروشند.
  2. از دیگر مواردی که در هنگام خرید ساندویچ پانل باید مورد توجه شما قرار بگیرد، خدمات پس از فروش آن است که در بالا هم به آن اشاره شد. بعضی از تولید کنندگان ساندویچ پانل، گارانتی و خدمات پس از فروش را هم برای ساندویچ پانل تولید شده توسط خود تعیین می کنند که این یک مزیت فوق العاده به حساب می آید. باید حتما ساندویچ پانلی را خریداری کنید که خدمات پس از فروش خوبی دارد. با توجه به افزایش قیمت شدید مصالح ساختمانی از جمله ساندویچ پانل، خدمات پس از فروش به یک امر ضروری در مصالح ساختمانی تبدیل شده است.
  3. قیمت ساندویچ پانل هم مورد دیگری است که طبیعتاً باید قبل از خرید، مورد توجه شما قرار بگیرد. به هر حال بودجه ‌ای که هر فردی در اختیار دارد با افراد دیگر متفاوت است. و هر فردی باید متناسب با شرایط اقتصادی خود اقدام به خرید مصالح مختلف از جمله ساندویچ پانل کند.

بیشتر بخوانید : کانکس پیش ساخته

 

شرکت کانکس تولید کننده و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل است و شما می توانید ساندویچ پانل مورد نظر خود را از این شرکت خریداری کنید. قیمت ساندویچ پانل تولید شده در این شرکت نسبت به بسیاری از کارخانه ها ‌و فروشگاه های دیگر پایین تر است.  از سوی دیگر کیفیت ساندویچ پانل تولید شده در این شرکت نیز نسبت به شرکت های دیگر بالاتر است و شرکت فلان، اعتمادی را که در طی سال های فعالیت خود توانسته است در بین مردم کسب کند را با فروش محصولات فیک و تقلبی و بی کیفیت از دست نخواهد داد.

بهترین قیمت کانکس را از ما بخواهید …