کانتینر سرویس بهداشتی

کانتینرها پس از اتمام برگ سبز کارایی های متفاوتی میابند . از جمله کانتینر سرویس بهداشتی . سرویس بهداشتی یکی از مهم ترین نیازهایی است که انسان ها روزانه با آن رو به رو میشوند . حتی در مکان هایی که قصد اسکان برای چند ساعت را داریم هم نیاز به سرویس بهداشتی حس میشود .

با این وجود در برخی از مکان ها امکان ساخت سرویس بهداشتی علی رغم نیاز شدید به این موضوع وجود ندارد . به همین دلیل اقدامات خلاقانه ای در این زمینه صورت گرفت . و از سازه های قابل جابه جایی مثل کانکس و کانتینر برای این امر استفاده شد . در کانتینر سرویس بهداشتی امکانات لازم تعبیه شده است . برخی از کانتینرهای سرویس بهداشتی دارای توالت هستند . و برخی دیگر علاوه برتوالت امکانات دیگر با داشتن دوش برای حمام هم مناسب هستند .

مدل دیگری از کانتینر هم وجود دارد که تنها به عنوان حمام قابل استفاده است .

بیشتر بخوانید : کانکس ساندویچ پانل

جهت مشاوره و خرید انواع کانکس و کانتینر با شماره 09120554003 تماس حاصل فرمایید.

دسته بندی کانتینر سرویس بهداشتیدسته بندی کانتینر سرویس بهداشتی

کانتینر های سرویس بهداشتی انواع متفاوتی دارند . و مهم ترین دسته بندی آن ها بر اساس تک چشمه بودن و چند چشمه بودن آن ها است . در واقع اگر قصد سفارش یا ساخت کانتینر سرویس بهداشتی را دارید باید اعلام کنید که میخواهید سازه شما چند چشمه باشد . تعداد چشمه های کانتینر سرویس بهداشتی قابل سفارش است و کاملا به مشتری بستگی دارد .

برای اماکن پر تردد و شلوغ استفاده از کانتینر سرویس بهداشتی چند چشمه توصیه میشود . سرویس بهداشتی های چند چشمه هم مدل های متفاوتی دارند . در یکی از مدل های متداول این سازه یک راهرو به نسبت باریک وجود دارد . که یک سمت آن درهای سرویس بهداشتی قرار دارند و در سمت دیگر روشویی و آینه تعبیه شده است .

اصولا یکی از فضاهای تعبیه شده برای سرویس به انبار اختصاص میابند . تا لوازمی مثل طی ، منبع آب ، آب گرم کن ، مایع دستشویی و… در آن قرار میگیرند . نوع دیگری از کانتینر سرویس بهداشتی وجود دارد که در آن راهرو وجود ندارد . در هر سرویس بهداشتی از بیرون باز میشود و روشویی و آینه در داخل دستشویی قرار دارند . (کانکس اداری)

کانیتنر های سرویس بهداشتی این قابلیت را دارند تا با استفاده از پارتیشن به دو بخش مردانه و زنانه تقسیم شوند . این نوع تقسیم در سرویس بهداشتی های راهرو دار متداول تر هستند . البته با توجه به فضا و تعداد چشمه ها معماری فضای داخلی سرویس بهداشتی میتواند متفاوت از دو مدل ذکر شده در بالا باشد .

کانتینر سرویس بهداشتی از تک چشمه تا دوازده چشمه قابل سفارش هستند . انتخاب تعداد چشمه های سرویس بهداشتی با این که قرار است چند نفر از آن استفاده نمایند ارتباط مستقیم دارد .

نکات قابل توجه در استفاده از کانتینر به عنوان سرویس بهداشتینکات قابل توجه در استفاده از کانتینر به عنوان سرویس بهداشتی

از آنجایی که کانتینر ابتدا به این منظور(استفاده به عنوان سرویس بهداشتی) ساخته نشده است . باید آن را به گونه ای تغییر داد که برای این کار مناسب باشد . البته کانتینر ها به دلیل استفاده در حمل و نقل دریایی قابلیت ضد آب دارند اما این ضد آب بودن کافی نیست .

چون در صورت استفاده به عنوان سرویس بهداشتی هر روز بارها و بارها محیط داخلی و خارجی شان در معرض رطوبت قرار میگیرد . پس باید تمهیدات لازم برای مقاومت هرچه بیشتر سازه در برابر رطوبت اندیشیده شود . مساله دیگر عایق سازی درست و اصولی کانتینر است از آن جا که قرار است کانتینر به عنوان سرویس استفاده شود . انتقال سرما و گرمای بیرون به داخل سازه آزاردهنده خواهد بود . (کانکس مسکونی)

این مساله به دلیل جنس رسانای کانتینر در موقعیت های جغرافیایی بسیار گرم و بسیار سرد بیشتر اهمیت خود را نشان میدهد . همچنین اگر قصد استفاده از کانتینر سرویس بهداشتی را به عنوان حمام دارید بسیار مهم است که هوای گرم داخل کانتینر به بیرون منتقل نشود .

در غیر این صورت محیط حمام گرمای کافی را نخواهد داشت و باعث بروز یک سری مشکل میشود . علاوه بر موارد ذکرشده در تغییر دادن کانتینر و تبدیل آن به سرویس بهداشتی باید یک مساله مهم دیگر را هم در نظر داشت . این مساله قابل شستشو بودن کانتینر است . جنس کف و دیواره های کانتینر باید از مواردی مثل کاشی و سرامیک باشد تا بتوان عمل شستشو را بدون مشکل انجام داد .

اگر قرار است در کانتینر شما حمام و سرویس بهداشتی به طور مشترک قرار بگیرند باید ابعاد آن از حالت معمول بزرگتر باشد .

امکانات کانتینر سرویس بهداشتیامکانات کانتینر سرویس بهداشتی

با توجه به این که این سازه قرار است به عنوان سرویس بهداشتی مورد استفاده واقع شود. باید امکاناتی که در ادامه نام میبریم را دارا باشد :

  • فلاش تانک (سیفون)
  • سیم کشی برای تامین روشنایی و برق مورد نیاز
  • لوله کشی برای تامین آب
  • در نظر گرفتن چاه یا قسمتی برای تخلیه فاضلاب
  • در نظر گرفتن منبع آب در صورت دسترسی نداشتن به آب لوله کشی
  • قرار دادن سنگ توالت یا دستشویی فرنگی
  • (کانکس ویلایی)

مواردی که در بالا ذکر شد ملزومات ضروری و ابتدایی بوند . اما امکاناتی مانند روشویی و آینه نیز جزء امکاناتی هستند که نمیشود بدون آن ها دستشویی را متصور شد . اگر قصد دارید سرویس بهداشتی شما به عنوان حمام مورد استفاده واقع شود. یا حتی علاوه بر دستشویی به عنوان حمام هم کاربرد داشته باشد باید موارد دیگری را نیز به آن اضافه کنید .

شیر حمام ، قفسه ای برای قرار دادن ملزومات مربوط و… از جمله این موارد هستند . توجه داشته باشید که هواکش (برای تهویه هوای سرویس بهداشتی) نیز باید حتما در سرویس بهداشتی تعبیه شود .

پنجره کوچکی در قسمت بالایی دیواره و برای تهویه هوا هم باید قرار داشته باشد . تا از گرفتگی هوا جلوگیری نماید و روشنایی کمی هم برای فضا به ارمغان بیاورد .

در چه اماکنی از کانتینر سرویس بهداشتی استفاده میشود ؟در چه اماکنی از کانتینر سرویس بهداشتی استفاده میشود ؟

اماکنی مثل باغ های خارج از شهر ، ویلا ، کارگاه ها ، پروژه های ساختمانی ، اماکن نظامی و.. جاهایی هستند که در آن ها امکان استفاده از کانتینر وجود دارد . شاید به طور کلی تر بتوان گفت در هر مکانی که نیاز به سرویس بهداشتی وجود دارد میتوان از کانتینر سرویس بهداشتی استفاده کرد. (تعمیرات کانکس)

البته توجه کنید که در بسیاری از اماکن امکان ساخت سرویس بهداشتی وجود ندارد . یا زمان لازم برای ساخت سرویس بهداشتی به صورت سنتی موجود نیست . اینجاست که نقش کانتینر سرویس بهداشتی پررنگ میشود .

امکان دارد در برخی از نقاط بتوان سرویس بهداشتی احداث کرد . و زمان هم داشته باشیم اما با این وجود ساخت چند چشمه سرویس بهداشتی به صرفه نباشد. برای مثال در اماکنی که از سرویس بهداشتی چند ساعت در روز و گاها به طور فصلی استفاده میشود . ساخت سرویس بهداشتی عقلانی نیست .

مثال مطلب بالا در تفرجگاه ها و اماکن سیاحتی دیده میشود .

استفاده از کانتینر سرویس بهداشتی در ساختمان

ممکن است در ساخت یک پروژه ساختمانی و عمرانی بزرگ صدها نفر مشغول به کار باشند . مسلما به چند سرویس بهداشتی نیاز است که کانتینر سرویس بهداشتی نقش مهمی در بر طرف نمودن این نیاز دارد . در مثال بالا حتی اگر ساخت سرویس بهداشتی به صرفه هم باشد توصیه نمیشود . چون باید پس از اتمام کار تخریب شود و همچنین امکان دارد در طول زمان ساخت پروژه نیاز به جابه جایی کانتینر باشد .

استفاده از این کانتینر مقرون به صرفه تر است . و دردسر های بسیار کمتری نسبت به ساخت یک یا چند چشمه سرویس بهداشتی دارد . فرآیند سفارش ، ساخت ، نصب و در کل تهیه آن نسبت به سازه هایی که با مصالح ساختمانی ساخته میشوند سرعت بیشتری دارد .

امکان جابه جایی دیگر مزیت کانتینر سرویس بهداشتی است که باعث شده است تا بسیاری از افراد آن را انتخاب کنند . اینکه کانیتینر سرویس بهداشتی شما چه جنسی داشته باشد و از چه متریالی در آن استفاده شده باشد . به بودجه ای که برای این کار در نظر دارید بستگی دارد . (کانکس انباری)

همچنین با توجه به این که قرار است سازه در چه محیطی و با چه شرایط اقلیمی قرار بگیرد باید آن را به طور ویژه تری ساخت . برای مثال در محیط های مرطوب و بارانی مثل مناطق شمالی کشور بهتر است سقف کانتینر به صورت شیروانی ساخته شود . در ارتفاع کمی بیشتر از زمین قرار بگیرد .

با وجودی که کانتینر سرویس بهداشتی جزء مواردی است که در آن کارایی مهم است میتوان با کمی هزینه و خلاقیت نمای بیرونی آن را نیز به زیبایی آراست .