کانکس دو طبقه

کانکس دو طبقه یک سازه دوبلکس است. اما تفاوت هایی وجود دارد که آن ها را بررسی می کنیم. همچنین در این ممقاله قصد داریم نحوه طراحی و مراحل ساخت کانکس را نیز توضیح دهیم.

نحوه ساخت کانکس ویلایی دو طبقه

اگر قصد خرید یک سازه دو طبقه را دارید، باید مراحلی را طی کنید تا بتوانید یک سازه مقاوم داشته باشید. ابتدا باید محلی که قرار است سازه در آن قرار بگیرد را تعیین کنید.

بعد از مشخص شدن حل قرار گیری سازه این مکان باید کارشناسی شود. بعد از مراحل تخصصی کارشناسی نیاز به یک طراحی حرفه ای دارید. در مرحله طراحی ابعاد کلی و جا نمایی های سازه مشخص می شود.

در مرحله بعد طراحی باید به تایید خریدار برسد و جزییات محاسبه شوند. باید توج داشته باشید این سازه ها با دو روش اجرا در محل و یا به صورت پیش ساخته امکان تولید دارند.

اگر روش ساخت شما به صورت ساخت در کارخانه باشد باید در نظر داشته باشید که مونتاژ قطعات و جزییات در محل انجام می شود. مصالح که در یک کانکس دو طبقه استفاده می شود تفاوت چندانی با سازه یک طبقه ندارد.

تفاوت اصلی بین سازه یک طبقه و دو طبقه ضخامت و نوع اسکلت آن ها است. این موضوع در سازه های دو بقه باید مقاوم تر و محکم تر باشد. این سازه های دو طبقه باید به گونه ای مقاوم باشند که برای مثال در هنگام زلزله ایستادگی سازه تضمین شود.

نکته ای دیگر که در ساخت این سازه های دو طبقه بسیار مهم است. اگر کف سازه از سرامیک و یا پوشش های ضد آب است باید جوری عایق بندی شوند که صدای راه رفتن در طبقه بالا مزاحم طبقه پایین نباشد.

برای حل شدناین مشکل می توان از سقف های کاذب و یا اجرای سرامیک با استفاده از روش عرشه فولادی کرد.

بیشتر بخوانیم : کانکس پیش ساخته

موارد استفاده از کانکس دو طبقهموارد استفاده از کانکس دوطبقه

در بعضی موارد شرکت ها و یا ارگان های تصمیم میگرند که با استفاده کانکس در فضاهای اداری خود ، فضای کافی را فراهم کنند. می توانند تعداد اتاق های اداری بیشتری داشته باشند.

کانکس های دو طبقه سازه هایی هستند که می توان تعدادی اتاق و سرویس بهداشتی در هم کف و تعدادی اتاق در طبقه بالا قرار داد. تمام این سازه ها دارای یک پلکان فلزی هستند. این سازه ها می توانند یک تراس داشته باشند.

می توان برای داشتن زیبایی بیشتر سقف آن ها را به صورت شیب دار ساخت و با ورق های طرح سفال ساخت.

انواع این سازه ها در ارگان های مختلف

کانکس دو طبقه با کاربری اداری:

از این سازه ها می توان به عنوان دفاتر کارمندان و یا دفتر مدیر عامل استفاده کرد. همینطور می توان به عنوان اتاق جلسات و یا محلی برای برگذاری همایش ها در نظر گرفت. (کانکس دوبلکس)

سازه دو طبقه با کاربری دفتر پیش ساخته:

ازاین سازه برای استقرار کارمندان استفاده می شود. گاهی اوقات پروژه هایی در بیرون از شهر وجود دارد که برای استراحت و آرامش کارمندان نیاز به مکانی مستقل است. در این صورت می توان به راحتی ازاین سازه ها استفاده کرد.

سازه دو طبقه با کاربری خواب گاه مهندسی:

از این سازه برای استراحت مهندسین یک پروژه استفاده می شود.

سازه دو طبقه با کاربری خواب گاه کارگری:

از این سازه به عنوان استراحت گاه برای کارگران استفاده می شود. در بسیاری از پروژه هایی که در بیرون از شهر است. و یا پروژه هایی که از کارگران بومی استفاده نمی شود، استفاده از این سازه ها مرسوم است.

کانکس دو طبقه با کاربری کمپ استراحت گاهی:

از این نوع سازه می توان در مراکز تفریحی و سیاحتی و یا زیارتی برای استراحت مسافرین استفاده کرد. برای کسانی که با تور مسافرین را پوشش می دهند بسیار مناسب است. با استفاده و خرید این نوع کانکس می توانند هزینه های خود را کم کنند.

کانکس دو طبقه با کاربری مسکونی:

این نوع سازه از زیبا ترین انواع کانکس است. می توان به عنوان یک واحد مسکونی کامل از آن استفاده کرد. استفاده از این سازه به گونه ای است که میتوان طبقه اول را به عنوان پذیرایی و حال استفاده کرد. در طبقه بالا اتاق خواب ها را قرار داد.

با استفاده از این روش می توان کانکس دو طبق را به عنوان یک سازه ویلایی شیک و دوبلکس معرفی کرد.

انواع ویلای پیش ساخته دو طبقهکانکس پیش ساخته ویلایی

ویلای پیش ساخته دو طبقه بر اساس مساحت، نوع سازه به کار رفته و سبک معماری آن تقسیم بندی کرد. سازه های ویلاهای پیش ساخته دو طبقه بر اساس نوع سازه ای آن به سه گروه تقسیم می شود :

  • سازه پیش ساخته دو طبقه ای بتنی
  • سازه پیش ساخته دو طبقه ای چوبی
  • سازه پیش ساخته دو طبقه ای فلزی

 امکانات کانکس پیش ساخته

ویلاهای پیش ساخته کانکس دارای دو اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه به همراه تمامی تجهیزات آن اعم از کابینت گاز صفحه ای هود، سینک ظرفشویی، میزنهار خوری ، سرویس بهداشتی و حمام و… می باشد. سالن پذیرایی نیز بسیار بزرگ است و با لوستر های بسیار زیبا تزیین می گردد.

مزایای استفاده از کانکس های دو طبقهمزایا کانکس دوطبقه

بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه: این سازه ها نسبت به ساخت یک ویلا با شرایط سنتی بسیار به صرفه هستند. همچنین میتوان آن ها را بعد از استفاده فروخت

قابلیت حمل و نقل و جا به جایی: این نوع سازه ها در تمام شرایط قابلیت جا به جایی دارند. اما در صورتی که سازه به صورت دوبلکس و یا دو طبقه ساخته شود این قابلیت وجود ندارد. (کانکس اداری)

به دلیل این که در این شرایط برای مقاومت بیشتر طبقه اول سازه به زمین و فوندانسیون متصل می شود.

صرفه جویی در زمان: به دلیل اینکه این سازه مانند سازه های سنتی نیاز به پی ریزی و بنایی و گچ کاری ندارند. زمانی زیادی برای ساخت آن ها استفاده نمی شود.

عمر مفید و ماندگاری: با توجه به ااین که این نوع سازه های پیش ساخته دارای مقاومت بالایی هستند. می توانید سال های زیادی از آن ها استفاده کنید. حال اگر با توجه به روش های استاندارد از آن ها استفاده کنید عمر مفید ان ها افزایش پیدا می کند.

مقاوم در برابر زلزله: یکی از ویژگی های مثبت این نوع سازه ها استفاده از مصالح سبک است. این موضوع باعث می شود تا در اثر زلزله خرابی کمی به وجود آید. یا در صورت خرابی آسیب جانی کسی را تهدید نکند.

کانکس دو طبقه دست دوم

گاهی ممکن است پیش بیاید که شما سازه های را خریداری کرده اید و دیگر نیاز به استفاده از آن را ندارید. در این صورت می توانید به راحتی سازه خود را به عنوان یک سازه دست دوم بفروشید و مقداری از سرمایه خود را باز گردانید.

معمولا در این مورد 30 تا 40 درصد از قیمت سازه کسر می شود و به فروش می رسد. اما از آن جایی که قیمت این سازه ها به نرخ روز حساب می شود. بالا رفتن تورم قیمت این سازه ها فزایش پیدا می کند. حتی ممکن است مبلغی که دریافت می کنید بیشتر از مبلغی باشد که پرداخت می کنید.

با توجه به این شرایط هر زمان که دوست دارید می توانید سازه خود را به راحتی می توانید بفروشید.

خرید کانکس دو طبقه

در این مقاله سعی بر این داریم تا توضیحاتی درباره خرید کانکس دو طبقه خدمت شما کاربران ارائه دهیم با ما همراه باشید .

ممکن است این کانکس دو طبقه  زیبا به نظر نرسد ، اما خوب است بدانید. کانتینر امروزه به دلیل کاربردهای مختلف سقف ، این سازه علاوه بر فضای داخلی کامل ، از زیبایی ظاهری نیز برخوردار است.

بنابراین ، حتی گاهی اوقات رقابت بین کانکس ها و ساختمان های سنتی غالب است. کانکس دو طبقه  با قرار دادن دو سقف روی هم ساخته می شود و باید در روی زمینی که مساحت زیادی و در همان محل اجرا شود.

برخلاف کانکس دو قلو، کانکس دو طبقه  به ما فضای دو برابر بیشتری می دهد. استفاده از تجهیزات دو لایه تجهیزات دو لایه در موسسات استفاده از این ساختار نمی تواند محدود به موقعیت ها و مکان های فردی باشد.

نحوه استفاده از کانکس کاملاً به اهداف و نیازهای شما بستگی دارد. با این حال ، ما می خواهیم توجه شما را به برخی از این موارد جلب کنیم. برای مدارس و موسسات آموزشی از کانکس دو طبقه  استفاده کنید.(خرید کانکس دو طبقه)

  • به عنوان کارگاه برای قطعاتی که محدودیت مکانی دارند استفاده کنید
  • از محل اقامت به عنوان ویلا دوبلکس استفاده کنید
  • ایجاد لوازم اداری و استفاده از آنها به عنوان ساختمانهای اداری
  • مورد استفاده در مسکن عمومی
  • برای اسکان موقت کارگران و کارمندان استفاده می شود
  • به عنوان یک مجتمع بهداشتی برای مکانهایی که به بهداشت دسترسی ندارند استفاده کنید اما این مورد لازم است.

علاوه بر موارد فوق ، شرکت های اداری ، راه سازی ، شرکت های پیمانکاری ، شهرداری ها ، فرمانداران ، فرمانداران ، مراکز نظامی و … نیز می توانند از مجموعه اداری برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

مزایای استفاده از یک کانکس دو طبقه

دیگر انواع سازه ها ، استفاده از یک ساختمان دو طبقه دارای مزایای یک ساختمان دو طبقه است. اولین مزیت آن صرفه جویی در هزینه شما خواهد بود. این پس انداز نه تنها به صرف زمان نیاز دارد بلکه باید خود را نشان دهد.

امکان راه اندازی مجدد این ساختار بخشی از هزینه های اولیه را جبران می کند. جابجایی مهمترین ویژگی سازه است. همین امر باعث محبوبیت بیشتر این ساختارهای قابل حمل شده است.(خرید کانکس دو طبقه)

این ساختمان دو طبقه به ما امکان استفاده بهینه از فضا را داده است. به غیر از موارد گفته شده ، پردیس از کلیه امکانات لازم برای اسکان موقت و دائمی برخوردار است. امکاناتی مانند توالت ، حمام ، آشپزخانه زندگی یا سرپناه را تا حد ممکن ساده کرده است.

مزیت دیگر صرفه جویی در هزینه ، نصب این سازه کمتر از چند ساعت طول می کشد. و در مقایسه با ساخت و ساز ساختمان با مصالح ساختمانی ، خرید و حتی سفارش ساخت آن فرآیند بسیار سریع تری است.

کانکس دو طبقه  عایق گرما و سرما است و اهمیت این مسئله در محیط های جغرافیایی بسیار سرد یا بسیار گرم بیشتر نمایان می شود. این عایق اجازه می دهد تا سر و صدا وارد سازه شود و بالعکس.

بیشتر بخوانیم : کانتینر دو طبقه

نمای بکار رفته در کانکس دو طبقه

از ویژگی های کانکس دو طبقه این است که می توان نمای بیرونی و داخلی آن را تنظیم کرد تا از زیبایی آن اطمینان حاصل کند.

مشتریان می توانند با ایجاد طرح مورد نظر به نمای خارجی و داخلی کانکس ، طرح مورد نظر را ایجاد کنند.(خرید کانکس دو طبقه)

با استفاده مناسب از مواد کانکس دو طبقه  ، می تواند شما را مانند یک ساختمان معمولی نشان دهد یا حتی منظره زیباتر داشته باشید.

به طور معمول سوله ها به دلیل تفاوت مادی ستون ندارند و این فضای بیشتری به شما می دهد.

مصالحی که از آن برای کانکس ساخته می شود تراکم کمتری نسبت به مصالح بناهای سنتی دارند. و این مسئله جدا از افزایش مقاومت سازه در برابر زلزله ، دلیلی است که در صورت تخریب خسارت جانی به همراه نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید : کانکس ساندویچ پانل

خرید و فروش کانکس دو طبقه

اگر قصد خرید کانکس دو طبقه را دارید. بهتراست سری به فروشگاه معتبر بزنید. تا بهترین مدل های کانکس های موجود در بازار را پیدا کنید.

شما می توانید هزینه ای که دارید بهترین کانکس دو طبقه با کیفیت را انتخاب کنید. حتی می توانید نگاهی به مدل های ایرانی با کیفیت بالا بیندازید که در لینک فروشگاه معرفی کرده ایم. برخی از مارک های ایرانی کیفیت بالایی دارند در نتیجه قیمت مناسب دارند.

پیشنهاد ما به شما این است برای صرفه جویی در هزینه هایتان بهتر است این کانکس های با کیفیت بهرمند شوید.

جمع بندی نهایی

استفاده از این کانکس دو طبقه امروزه بسیار مرسوم شده است. در ارگان ها و یا شغل های گوناگون به دلیل مقرون به صرفه بودن و استفاده آسان از آن ها خریداری می کنند. اگر نیازبه فضایی زیاد و امکانات کاملی دارید و محل قرارگیری سازه شما کوچک است. پیشنهااد می کنیم از کانمس دو طبقه استفاده کنید.

 

b2n

rizy