کانتینر پیش ساخته

مدتی است که سازه های پیش ساخته در سراسر دنیا طرفدارانی پیدا کرده اند . یکی از این سازه ها کانتینر های پیش ساخته هستند .

مهد تولد این استفاده متنوع اروپا بوده است . پس از آن در آمریکا و آسیا نیز رایج شد . کانتینر جعبه فلزی بزرگ است که در معادل سازی فارسی به آن بارگنج میگویند . از این جعبه های فلزی برای جابه جایی بار و کالا بین کشورها و در فاصله های دور استفاده میشود .

به دلیل استحکام بسیار بالا و نفوذ ناپذیری در برابر آب ، امکان انتقال حجم زیادی کالا ، مقرون به صرفه بودن و… از کانتینر در حمل و نقل دریایی ، زمینی و هوایی استفاده میشود . پس از طی عمر مفید و پایان اعتبار برگ سبز که حکم معاینه فنی برای کانتینر را دارد. این سازه باز هم قابل استفاده است . میتوان از آن برای ذخیره کالا و به عنوان یک انبار استفاده کرد .

کاربرد های مفید تر این کالا با ایجاد تغییراتی در آن خود را مشخص میکند . این تغییرات در واقع یک جور بازیافت برای کالا هستند . البته بستگی دارد که قرار است کانتینر پیش ساخته به چه عنوانی مصروف واقع شود چرا که برای هر استفاده ای سازه امکانات متفاوتی را طلب میکند . البته همانطور که از این نام مشخص است کانتینر پیش ساخته مراحل اولیه را طی کرده است و آماده استفاده و بهره برداری است در ادامه اشاره ای به مراحل آماده شدن کانتینر خواهیم داشت .

جهت مشاوره و خرید انواع کانکس و کانتینر با شماره 09120554003 تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید : کانکس ساندویچ پانل

کانتینر پیش ساخته

مراحل تبدیل کانتینر به کانتینر پیش ساخته قابل سکونت

همانطور که برای ساخت یک ساختمان سنتی روی یک زمین لازم است تا مراحلی انجام شود برای این تبدیل نیز باید یک روند مشابه را طی نماییم .

در ابتدای کار لازم است تا نقشه ای در نظر گرفته شود . این نقشه باید توسط یک معمار یا طراح کاربلد رسم گردد . در تهیه نقشه باید بدانیم که قرار است از کانتینر چه استفاده ای شود و برای چه کاری در نظر گرفته شده است . هر سازه ای ویژگی ها و امکانات مختص خود را دارد . پس دانستن کاربری سازه ضروری است .

پس از آن باید به پیاده سازی نقشه رسم شده اقدام نمود . این پیاده سازی مراحل مختلفی دارد  . از آن جایی که کانتینر دیواره های کاملا پوشیده و بسته دارد در نخستین مرحله طبق نقشه قسمت های مربوط به در و پنجره ها برش داده میشوند .

پس از آن نوبت به نصب در و پنجره ها میرسد که میتوانید آن ها را با توجه به بودجه مد نظرتان نصب نمایید . توجه کنید که سازه در هر محیط جغرافیایی باید ویژگی ها مختص خود را داشته باشد ، یکی از این ویژگی ها عایق بودن است .

عایق سازی کانتینر پیش ساختهعایق سازی کانتینر پیش ساخته

عایق سازی یکی دیگر از مراحل ، آماده کردن کانتینر برای سکونت است .

این مرحله بسیار مهم است چرا که با عایق سازی ، دمای داخل حفظ میشود و با محیط بیرون تبادل نمیشود ، این عدم تبادل سبب میشود تا در فصل های سرد و گرم دمای داخل کانتینر مناسب باشد . اگر این مرحله به دستی انجام نشود به انرژی زیادی برای تغییر دمای محیط نیاز است .

با توجه به جنس فلزی کانتینر و رسانا بودن در موقعیت های جغرافیایی گرم ، گرمای غیر قابل تحملی به فضا تحمیل میشود . همچنین گرمای فضا در زمستان و اقلیم های سرد به راحتی به بیرون درز میکند . حال که به اهمیت این موضوع واقف گشتید به برخی از مواد مناسب برای عایق سازی اشاره میکنیم . پلی استایرن یک از معروف ترین عایق کننده هاست ، پلی استایرن همان یونولیت است که با ضخامت 4 سانتی متر در میان ستون ها ، قیدهای بدنه و سقف کانکس به کاربرده میشود . (کانتینر ویلایی)

استفاده از یونولیت در عایق بندی

البته این یونولیت باید ویژگی های خاصی داشته باشد مثلا نسوز بوده و تراکم دانه های آن فشردگی مقبولی داشته باشد . عایق سازی انجام شده توسط پلی استایرن بسیار کم است . در واقع کمترین میزان عایق سازی توسط این ماده انجام میشود به همین علت برای عایق سازی محیط های اداری و ویلایی مناسب نیست . یکی دیگر از روش های عایق بندی به وسیله تزریق فوم پلی اورتان است . این روش یکی از بهترین راه ها برای عایق سازی است و اتلاف انرژی را بسیار پایین میاورد .

این روش برای اقلیم های بسیار گرم و یا بسیار سرد مثل کویر و کوهستان مناسب است. یکی دیگر از روش های عایق سازی ، ترکیب استفاده از پلی استایرن  ، فوم و پشم سنگ است . در این روش علاوه بر استفاده از پلی استایرن ، یک لایه عایق سازی به وسیله پشم سنگ انجام میشود . این مساله سبب میشود تا علاوه بر عایق شدن در برابر گرما سازه تا حدی در برابر صدا نیز عایق شود .

بیشتر بخوانیم : کانکس دوطبقه

و صدا ها از بیرون به داخل و یا برعکس منتقل نشوند . همچنین صداهایی مانند تگرگ و باران که به سقف سازه برخورد میکنند نیز به داخل راه نمیابند .

نکات قابل توجه در استفاده از کانتینر پیش ساختهنکات مهم در استفاده از کانتینر پیش ساخته

هنگام استفاده از کانتینر پیش ساخته توجه به یک سری از نکات ضروری است . یکی از مهم ترین نکات این است که فضای انتخابی شما قابلیت جابه جایی و انتقال سازه را داشته باشد . زیرا سازه قرار است با ماشین هایی مثل جرثقیل به محل نصبش منتقل شود . علاوه بر آن در زمینی که قرار است سازه در آن نصب شود ، باید زیر ساخت های مربوطه را داشته باشد .

زیرساخت هایی مثل چاه برای تخلیه آب و فاضلاب لازم است . و اگر به آب لوله کشی دسترسی ندارید باید فکری برای منبع آب نیز کنید . توجه کنید که اگر قرار است ، طولانی مدت در کانکس حضور داشته باشید فکری برای سرویس بهداشتی نیز بکنید . مهم است که امکانات درون کانتینر به درستی تعبیه شده باشند و بسته به نیاز شما باشند . مثلا اگر قصد آشپزی در کانکس را دارید باید آشپزخانه یا آب دار خانه داشته باشد .

کانتینر پیش ساخته ، موارد مصرف متنوع و گوناگونی دارد . به طور کلی اگر میتوان کانکس را درقالبی استفاده نمو آ ن استفاده را برای کانتینر های پیش ساخته نیز میتوان متصور شد . کانتینر ویلایی ، کانتینر اداری ، کانتینر فروشگاهی ، کانتینر اورژانس و خدمات درمانی ، کانتینر برای نگهبانی و سرایداری . با توجه به این که چه فضایی را مدنظر دارید میتوانید اندازه کانتینر را تغییر دهید . این کار با برش و یا اتصال دیواره های سازه قابل انجام است .

بهتر از قبل از اقدام به خرید و یا سفارش کانتینر پیش ساخته با یکی از افراد خبره در این حوزه مشورت نمایید .

مزایای استفاده از کانتینر پیش ساختهمزایا کانتینر پیش ساخته

استفاده از کانتینر به جای سازه های پیش ساخته ، مزیت های مهم و قابل توجهی دارد . توجه به این مزایا میتواند به شما در تصمیم گیری کمک کند . کانتینر های پیش ساخته مانند سایر سازه های موجود از این نوع ، قیمت بسیار کمتری دارند و خیلی مقرون به صرفه هستند . این مساله باعث شده است تا بسیاری از افراد به سمت این سازه ها روی آورند .

ارمغان دیگر کانتینر های پیش ساخته سرعت بسیار بالاتر و غیر قابل انکار آن هاست . البته اگر سازه های شما ، از نوع پیش ساخته هم نباشند و مجبور باشید مراحلی مثل نقشه کشی و آماده سازی آن را سفارش دهید . بازهم نسبت به تهیه یک سازه با مصالح ساختمانی سرعت بیشتری دارند . کانتینرهای پیش ساخته مقاومت بالایی دارند و این استحکام باعث شده است تا عمر مفید آن ها نسبت به سازه های سنتی هم بیشتر باشد . کانکس ویلایی

این مقاومت و استحکام بالا باعث شده است تا کانتینر پیش ساخته در برابر زلزله نیز مقاوم باشد . این مقاومت به دلیل چگالی پایین تر متریال کانتینر نسبت به مصالح ساختمانی است . در صورت تخریب به وسیله زلزله باز هم خسارات آسیب های آن به وسیله آسیب سازه سنتی نخواهد بود . علاوه بر تمام موارد ذکر شده کانتینر ها قابلیت فروش مجدد و استفاده بدون تخریب سازه از زمین را دارند . این مساله سبب میشود تا هنگام فروش هم بخشی از هزینه های اولیه برگردد .

b2n

zaya

rizy