کانتینر در تبریز

کانتینر در تبریز ، قرن های زیادی از حمل و نقل دریایی برای انتقال کالاها استفاده می کردند.اما با توجه به اینکه استاندارد و امکانات لازم وجود نداشت،این فرایند گاهی حتی سال ها به طول می انجامید.بر خلاف تصور مردم که تصور میکنند فرآیند کانتینراسیون امر جدیدی است،باید به این نکته اشاره کرد که این فرآیند از سال 1830 در انگلیس و آمریکا وجود داشته اما برای کارهای معدنی از آن استفاده می شده است.

حمل و نقل دریایی مرسوم به کانتینراسیون در سال 1950 توسط ماکوم ملکین اختراع شده است.ایشان را پدر کانتینراسیون می نامند.اکنون بعد از گذشت حدود 70 سال از کانتینر علاوه بر حمل و نقل دریایی در حمل هوایی و زمینی نیز از آن استفاده می کنند.

به جعبه های بزرگ از جنس فلز،کانتینر میگویند که برای حمل و نقل کالا در واردات و صادرات از آن ها استفاده می شود.نام دیگر کانتینر،بارگنج می باشد.کانتینر باعث سهولت در حمل و نقل های بین المللی شده است.(کانتینر در تبریز)

کانتینر به علت اینکه از متریال آهن در ساخت آن استفاده کرده اند،دارای مقاومت بالایی در برابر حوادث می باشد. کانکس همینطور طراحی آن به گونه ای است که مانع از ورود آب به داخل فضای کانتینر می شود،چرا که در حمل و نقل دریایی ویژگی مهمی به حساب می آید.مقاومت کانتینرها سبب می شود تا در هنگام جا به جایی بار و برخورد آنها با یکدیگر کالاهای داخل کانتینر دچار  آسیب جدی نشوند و حمل و نقل کالاها خسارتی نداشته باشد.

جهت مشاوره و خرید انواع کانکس و کانتینر با شماره 09120554003 تماس حاصل فرمایید.

ابعاد کانتینرهای مخصوص حمل و نقل کالاابعاد کانتینرهای مخصوص حمل و نقل کالا

ابعاد کانتینر با واحد فوت اندازه گیری می شود.به صورت کلی کانتینرها دارای اندازه های زیر می باشند:

  • کانتینر 10 فوت
  • کانتینر 20 فوت
  • کانتینر 30 فوت
  • کانتینر 40 فوت
  • کانتینر 40 فوت high cube

کانتینر های 20 و 40 فوت کاربردی ترین نوع کانتینرها می باشند.

معمولا کانتینرها توسط وسایل حمل و نقلی از قبیل هواپیما،کشتی،کامیون،قطار و تریلر جا به جا می شوند.

استاندار دریایی کانتینرها در حمل و نقل دریایی به وسیله ی کشتی های کانتینری استفاده می شود و استاندارد انباری در انبارها،کارگاه ها و… مورد استفاده قرار میگیرد.(کانتینر در تبریز)

فرآیند کانتینراسیون چیست؟

قراردادن کالاها داخل یک کانتینر نیازمند یک سری تکنیک خاص به نام کانتینراسیون می باشد و اصولا کالاها از لحاظ سایز و شکل با یکدیگر فرق میکنند. یکپارچه سازی این کالاها دارای مزایای زیر می باشد:

  1. صرفه جویی در هزینه ها
  2. جا به جایی آن ها با سرعت بالا
  3. حمل و نقل راحت تر کالاها
  4. (کانتینر اداری)

معایب استفاده از کانتینرها

  • بعد از تخلیه در صورت برگشت کانتینر بدون بار به مبدا هزینه ی اضافی باید پردمعایب استفاده از کانتینرهااخت بشود.
  • نیاز به تجهیزات ویژه برای تخلیه ی بار و بارگیری دارد.
  • اتلاف هزینه در مورد کالاهایی که وزن آنها کمتر از وزن کانتینر است.

استریپ در حمل و نقل کانتینری به چه معناست؟

وقتی که قصد دارید تا قبض انبار را از کشتیرانی تحویل بگیرید می توانید مشخص کنید که بار استریپ بشود یا خیر.در صورتی روش استریپ را انتخاب کنید،روز بارگیری به جای اینکه کانیتنر همراه با بار خارج شود،در خود گمرک تخلیه بار انجام می شود.بار روی ماشین برای تخلیه قرار داده می شود.به صورت کلی روش استریپ به این معناست که کالا بدون کانتینر از گمرک خارج بشود.در این روش در همان گمرک درب کانتینر باز شده و بار در وسیله نقلیه ای به نام چادری،تخلیه گردیده و کانتینرها همانجا برگشت داده می شوند.(کانتینر در تبریز)

پلمپ در حمل و نقل کانتینری به چه معناست؟

هر باربری دارای یک نوع پلمپ است.پلمپ کانتینر یعنی  بار از مبدا تا مقصد به هیچ وجه دست نخورده است.اگر پلمپ شکسته شود امکان پلمپ دوباره وجود ندارد.پلمپ در واقع یک قفل شماره دار به حساب می آید. (کانتینر انباری) اگر شماره ی پلمپ روی کانتینر با شماره پلمپ بارنامه فرق داشته باشد به این معناست که پلمپ دستکاری شده است.در حقیقت پلمپ ضمانت سالم رسیدن و دست نخوردن کالا از مبدا تا مقصد می باشد.

خرید کانتینر در تبریز

در شهر تبریز شرکت های مختلفی از جمله ایران کانتینر،تبریز کانتین و آذر کانکس تبریز در زمینه تولید و فروش کانتینر در ابعاد و اندازه های مختلف فعالیت دارند و می توانید با مراجعه به آن ها از خدمات ومحصولات آن ها استفاده نمایید.

به طور مثال شرکت تبریز کانتین در سال 1390 با تکیه به تجربه چندین و چند ساله مدیران و کارکنان خود و با هدف تامین کردن نیازهای مربوط به کانتینر و کانکس مشتریان خود تاسیس گردیده است و تا به امروز به آن ها خدمات رسانی می کند.

کانکس ساندویچ پانل